Coolblue groeit met 50 procent in België

De Nederlandse webwinkel Coolblue heeft in 2020 de kaap van 2 miljard euro omzet gerond. Ruim een kwart werd in België gerealiseerd.

De omzet in België steeg met ongeveer de helft naar 550 miljoen euro, meldt Coolblue woensdagochtend.

De webwinkel haalt die inkomsten niet enkel uit onlineverkopen, maar hanteert een strategie waarin ook fysieke winkels een belangrijke rol krijgen. Sinds vorig jaar kunnen klanten terecht in Hasselt en in de flagshipstore in Brussel. In België heeft Coolblue vijf winkels, en dit jaar staan twee openingen gepland.

Daarbovenop heeft Coolblue zijn bezorg- en installatieservice in witgoed en televisies uitgebreid naar heel België. Het aantal Belgische medewerkers nam toe met meer dan 200 tot ruim 700.

Coolblue wil verder investeren in Nederland, België en Duitsland. ‘Ook in België blijven we dit jaar onze infrastructuur uitbreiden’, zegt Camille Depuydt, manager van Coolblue België. Onder meer de bezorgdienst CoolblueFietst wordt verder uitgerold in ons land.

2020 was een bijzonder jaar en 2021 gaat nog specialer worden.
Pieter Zwart
CEO Collblue

Het bedrijfsresultaat (ebitda) van de online retailer kwam vorig jaar uit op 114 miljoen euro, of 66 miljoen euro meer dan een jaar eerder.

‘2020 was een bijzonder jaar en 2021 gaat nog specialer worden. 2021 gaat gewoon weer het allermooiste jaar ooit worden’, zegt Pieter Zwart, oprichter en na meer dan twintig jaar nog altijd CEO van het bedrijf. ‘Beginbaas’, omschrijft hij zichzelf liever.

Samen met enkele vrienden lanceerde hij destijds mp3man.nl, een webwinkel die mp3-spelers verkocht. Zwart en co. voegden doorheen de jaren allerhande elektronica en apparaten toe aan hun aanbod, gaande van staafmixers tot freesmachines.

Coolblue stapte het voorbije jaar in een nieuwe markt en levert voortaan ook stroom en gas na de overname van de Nederlandse energieleverancier ServiceHouse. Het bedrijf wil over een jaar 100.000 energieklanten hebben.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud