Advertentie

Dyson laat klant producten testen in VR

In een eerste fase gaat Dyson zijn haardrogers en andere haarverzorgingsproducten in VR beschikbaar maken. ©via REUTERS

Het Britse huishoudmerk Dyson, bekend als uitvinder van de stofzuiger zonder zak, lanceert een app om producten virtueel te bekijken en testen.

De ‘Dyson Demo VR’ maakt gebruik van dezelfde visualisatie- en simulatietechnologie die zijn ingenieurs gebruiken om prototypes te maken en te testen. Voor oprichter James Dyson is virtuele realiteit een manier om mensen meer inzicht te geven in Dyson-producten.

Dyson lanceert zijn VR-showroom.

De VR-showroom vormt een uitbreiding van de directe verkoop aan consumenten via de 318 Dyson-winkels en de website, klinkt het. Om de app te gebruiken moet u eigenaar zijn van een VR-headset van Oculus (een zusterbedrijf van Facebook).

Volgens e-commercedirecteur Sean Newmarch zal de VR-showroom later uitgebouwd worden tot een volledig geïntegreerde e-commerceoplossing, met ook de mogelijkheid om met een echte verkoper te praten. In een eerste fase gaat Dyson zijn haardrogers en andere haarverzorgingsproducten in VR beschikbaar maken. Later volgen de stofzuigers en andere vloerreinigingsproducten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud