Advertentie

H&M brengt nieuwe winkelformule Arket ook naar Brussel

H&M telt bijna 100 winkels in België. ©Photo News

In de 'Arket' biedt de Zweedse modeketen H&M duurdere kledij en interieurartikelen aan.

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz (H&M) zet komend najaar een nieuwe winkelformule in de markt. Onder de naam ARKET worden 'basics' voor vrouwen, mannen en kinderen en interieurartikelen aangeboden, tegen iets hogere prijzen dan bij de bekende H&M-winkels.

De eerste ARKET, die ook merken van buiten het Zweedse concern zal verkopen, opent in het najaar zijn deuren in Londen. De artikelen van de winkel zijn dan ook in achttien Europese landen online te bestellen. Na die in Londen volgen openingen in Brussel, Kopenhagen en München, aldus H&M donderdag.

ARKET wordt het achtste merk van het concern, na onder meer H&M, COS, & Other Stories en H&M Home. Met zijn H&M-winkels is het concern inmiddels in 65 landen actief.

H&M wil haar winkelnetwerk dit jaar wereldwijd uitbreiden van 4.300 naar 4.730 winkels. De omzet van H&M steeg vorig jaar met 6 procent naar 223 miljard Zweedse kronen (23,6 miljard euro). In België steeg de omzet van 4,2 miljard kronen naar 4,4 miljard kronen (465,8 miljoen euro). De groep telt in België een kleine 100 winkels en er werken ongeveer 2.500 personeelsleden.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud