Advertentie

Luxehuis LVMH nu veruit meest waardevolle bedrijf eurozone

Louis Vuitton Moet Hennesy (LVMH) heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. ©REUTERS

De Franse producent van luxemerken LVMH harkte in het eerste trimester 12,5 miljard euro bij elkaar. Dat is meer dan verwacht. Het aandeel haalde donderdagmorgen een recordkoers. LVMH is het waardevolste bedrijf van de eurozone.

Analisten rekenden op 12,17 à 12,19 miljard euro omzet, maar het werd 12,5 miljard, een stijging van 11 procent. Daarmee ligt de groei van LVMH  hoger dan het vorige kwartaal. Toen was het 9 procent.

Volgens de Parijse groep die meer dan 70 luxemerken in portefeuille heeft, was er groei in alle werelddelen en in alle sectoren en worden de trends van vorig jaar voortgezet. Vooral de lederwaren deden het uitstekend. Ook de verkoop van sterke dranken zoals cognac ging erop vooruit.

Recordjaar

De grootste luxeproductengroep ter wereld boekte in 2018 een recordjaar met een omzet van 46,8 miljard euro en een nettowinst van 6,4 miljard euro. Winstcijfers voor het eerste kwartaal 2019 werden niet meegegeven. De groep onthield zich ook van prognoses over het hele jaar, maar verwacht wel een hogere omzet.

70
LVMH
Het Franse LVMH heeft een 70-tal luxemerken in portefeuille.

LVMH is een van de multinationals die profiteert van de groeiende appetijt van jonge rijke Chinezen voor luxemerken. Die vraag lijkt niet af te nemen ondanks de lichte achteruitgang van de economische groei in dat land.

LVHM, dat vorig jaar door beleggers tot waardevolste bedrijf van de eurozone werd gekroond, is onder meer bekend van de merken Christian Dior, Fendi, Kenzo (kleding), Louis Vuitton (handtassen en koffers), Givenchi, Guerlain (parfums), Krug, Hennessy, Veuve Clicquot (dranken), Hublot, TAG en Heuer (uurwerken).

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud