LVMH verpulvert analistenverwachtingen

©REUTERS

De explosief groeiende verkoop van de modemerken Louis Vuitton en Christian Dior geeft de Franse luxegoederengroep LVMH vleugels.

De organische omzetgroei van die twee kernmerken bedroeg in het tweede kwartaal 20 procent, tegen een analistenprognose van 14,4 procent.Ook bij de afdeling 'Retailing', waar onder meer parfumerie en cosmeticawinkel Sephora onder valt, en de divisie 'Parfums en Cosmetica' groeide de omzet met dubbele cijfers of minstens 10 procent.

Tussen januari en juni boekte het hele LVMH-concern een omzet van 25,08 miljard euro, 15 procent meer dan een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er een groei van 12 procent. De winst uit recurrente activiteiten steeg in de eerste jaarhelft met 14 procent tot 5,3 miljard euro, terwijl de winstmarges stabiel bleven op 21,1 procent.

De puike cijfers zijn onder meer te danken aan een aanhoudend sterke vraag van Chinese consumenten, die verlekkerd zijn op westerse exclusiviteit. China is goed voor een derde van de verkoop.

LVMH plukt ook de vruchten van een nieuwe strategie waarin meer aandacht is voor creatieve samenwerkingen met externe ontwerpers en grote investeringen in digitale kanalen, waarmee jongere consumenten kunnen worden bereikt.

Voor heel 2019 verwacht LVMH verder te groeien door nieuwe producten en door uitbreiding in veelbelovende markten. Daarbij houdt het concern wel de kosten scherp in de gaten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect