‘Rihanna krijgt eigen modehuis bij LVMH'

©Photo News

Krijgt Rihanna binnenkort haar eigen modehuis binnen de luxegroep LVMH? Daar wordt in het modewereldje volop op gespeculeerd nu de superster subtiele hints lijkt te geven over een nieuw modeproject.

Volgens de gespecialiseerde website Women’s Wear Daily (WWD) is het project concreet en zijn er geheime gesprekken aan de gang tussen de entourage van de 30-jarige popster uit Barbados en de groep van miljardair Bernard Arnault.

WWD trekt de parallel met de lancering van het modehuis Christian Lacroix in 1987. Het plan zou zijn om een reeks mode-accessoires en lederwaren gelijktijdig te lanceren met haar nieuwe album, dat voor later dit jaar verwacht wordt.

De speculatie laaide op nadat Rihanna dinsdag in het openbaar in New York met een gigantische zonnebril opdook die modewatchers maar niet konden thuisbrengen. Gewoonlijk duurt het niet lang na een foto of de hele outfit van Rihanna is op Instagram en andere internetfora tot in detail ontleed qua merken en prijzen. Dat op de mysterieuze zonnebril Fenty - haar familienaam - gegraveerd was, doet sommigen vermoeden dat het om een teaser of een test gaat voor een nieuwe modelijn, of misschien zelfs een volledig nieuw modebedrijf.

Rihanna en LVMH zijn geen onbekenden voor elkaar. De popster lanceerde in 2017 met Kendo, een afdeling van LVMH, het make-upmerk Fenty Beauty in de Sephora-winkels van de Franse luxegroep. Dat leidde vrijwel meteen tot de beste prestaties van LVMH’s parfum en cosmetica-afdeling in tien jaar.

Via ‘Riri’, zoals de zangeres-actrice zich graag laat noemen, kan de statige luxegroep, bekend van Louis Vuitton en Dom Pérignon, met één goedgemikte foto op Instagram miljoenen potentiële nieuwe klanten aanspreken. Het account Fenty Beauty telt intussen 6 miljoen volgers. Dat is wel nog een eind verwijderd van de 67 miljoen Instagram-volgers voor Rihanna zelf.

De R&B-ster jongleert met meerdere modeprojecten. Ze lanceerde vorig jaar de eigenzinnige lingerielijn Savage X Fenty met TechStyle Fashion Group uit Californië en mag zich 2015 sinds creatief directeur bij Puma noemen. Bij de Duitse sportartikelenfabrikant lanceerde ze een goed draaiende kleding- en schoenenlijn voor vrouwen, Fenty by Puma.

De uitbouw van het mode-imperium gaat gepaard met spanningen in de familie. Rihanna, voluit Robyn Rihanna Fenty, heeft in Los Angeles haar vader Ronald Fenty voor de rechter gedaagd omdat hij de beschermde merknaam Fenty zou misbruiken voor zijn eigen entertainmentbedrijf in Hollywood.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect