Advertentie

'Uber voor pizza' maakt opgang in VS

Met een klik pizza bestellen. ©REUTERS

De Amerikaanse techwereld is in de ban van 'Push For Pizza', een app waarbij je met een klik een pizza kan bestellen. 'Ik heb zin in pizza, maar ik heb geen zin om een pizza te bestellen', zo introduceren de makers - vijf Amerikaanse tieners - hun app aan de wereld.

De 'Uber voor pizza', zo wordt de nieuwe app 'Push For Pizza' al omschreven. Bij Uber, de alternatieve taxidienst, kan je via je smartphone met een aantal kliks een taxi bestellen. Push For Pizza treedt in de voetsporen van Uber, want je kan er met een simpele klik in een app een pizza mee bestellen. 

De Amerikaanse techwereld staat versteld door de app, ontworpen door vijf Amerikaanse tieners. In een gevat filmpje stellen zij voor waarom ze de app ontwierpen. 'Ik heb zin in pizza, maar ik wil geen pizza bestellen', zo klinkt het bij een van de tieners, hangend in een zetel. Waarop de jongeren prompt besluiten om een app te ontwikkelen waarmee je met een klik een pizza kan bestellen, zonder dat je een internetformulier moet invullen of moet bellen met de plaatselijke pizzeria. 

Hoe werkt Push For Pizza? De app registreert in het begin eenmalig je kredietkaartnummer en ook je favoriete soort pizza: pepperoni of kaas. De app is ingeschakeld in een aantal bestaande Amerikaanse e-commerceplatformen zoals ordr.in en delivery.com. Als je dan in de app klikt dat je pizza wilt, komt er een pizza naar je toe vanuit de dichtsbijzijnde pizzeria die aangesloten is bij het systeem. De betaling verloopt via de app - inclusief fooi. In totaal sloten er zich al zo'n 1.000 pizzeria's zich aan. 

De geboorte van de app past in het rijtje van apps die een moeilijke handeling terugbrengen naar een simpele klik in een app. Uber was er al zo een, met het bestellen van een taxi via een app. Ook betalingen lopen steeds meer digitaal of via een app. Push For Pizza schaart zich nu in dat rijtje. 

 

Push for Pizza

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud