Edenred koopt twee Belgische voordelenplatformen

©RV DOC

De maaltijdchequereus Edenred koopt Merits & Benefits en Ekivita, twee Belgische kortingenbedrijven, om zijn aanbod aan personeelsvoordelen en kantoordiensten te vergroten.

Comfortdiensten als kinderopvang of de droogkuis, exclusieve winkelkortingen en wellnessaanbiedingen worden volgens de Franse maaltijdcheque-uitgever Edenred  almaar belangrijker wapens voor werkgevers in de 'war for talent'. Een aantrekkelijk loon zal niet meer genoeg zijn om de schaarser wordende talenten aan boord te houden. De nieuwe generatie werknemers hecht minstens evenveel belang aan de balans tussen werk en privé.

Edenred koopt daarom twee Belgische platformen die daarin gespecialiseerd zijn, Merits & Benefits en Ekivita. Beide waren in handen van de Antwerpse ondernemer Tim Nagels (Castelmore Group). Een overnamebedrag werd niet bekendgemaakt. De overname van de twee bedrijven zal meteen een positieve impact hebben op de bedrijfs- en nettowinst, zegt de Franse beursgenoteerde groep.

Boeket bloemen

Merits & Benefits biedt de gebruikers, die via hun werkgever aangesloten zijn, allerhande kortingen voor winkels, webshops en pretparken. Ekivita doet iets gelijkaardigs en voegt daar comfortdiensten aan toe. Naast oppas- en wasdiensten gaat het ook om een boodschappendienst, schoenherstellingen, gezondheidsscreenings of het klaarzetten van een boeket bloemen.

1,5 miljoen
Edenred
Edenred, de uitgever van maaltijd- en ecocheques, heeft in België 1,5 miljoen gebruikers.

De twee ondernemingen zijn samen goed voor enkele honderden bedrijven in hun klantenbestand, meer dan 500 handelaars en bijna 1 miljoen gebruikers.

Ook voor kmo's

Edenred, zelf goed voor 1,5 miljoen gebruikers en 60.000 klanten-bedrijven in België, gaat hun diensten geleidelijk integreren in zijn eigen dienstenpakket, waaronder de gekende elektronische maaltijd- en ecocheques.

'Met deze overname beantwoordt Edenred aan de nieuwe behoeften van bedrijven en werknemers: financieel, fysiek en mentaal welzijn', zegt Olivier Bouquet, de CEO van Edenred Belgium. 'Bedrijven zijn zich steeds meer bewust van deze tendens. Dit aanbod zal niet beperkt zijn tot werknemers van grote bedrijven, maar zal ook toegankelijk zijn voor kmo's, omdat we ons meer willen openstellen voor dat deel van de markt.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect