HelloFresh boekt eerste winst in België en Nederland

©Merlijn Doomernik

Een dertigjarige verovert in een razendsnel tempo uw keuken en uw bord. Maartje Frederiks begon drie jaar geleden met HelloFresh in Nederland en stak dit jaar de grens over naar ons land met haar maaltijdbox die je online moet bestellen. 'Binnen de groep zijn wij de enige regio die vandaag winst maakt. Wij breken de markt open.’

Alle e-commercespelers in de voedingssector zijn op zoek naar een model dat winst oplevert. Dat geldt ook voor HelloFresh, het bedrijf dat maaltijdboxen met verse ingrediënten levert.

HelloFresh is actief is in zeven landen. De omzet groeit aan een tempo van 400 procent per jaar. En toch boekte de groep vorig jaar een negatieve bedrijfscashflow (ebitda) van 12,2 miljoen euro.

Maar er is verandering op komt, zo blijkt uit een interview met Maartje Frederiks, de oprichtster van HelloFresh Benelux. ‘Het is wel mogelijk om winst te maken met wat wij doen. Het beste bewijs: wij doen het in België en Nederland. Onze bedrijfscashflow over de eerste jaarhelft van 2014 én 2015 is positief. Dat is een primeur voor de groep. Ja, ik ben daar trots op.’

Winkeltje

Als er over winst gepraat wordt, wordt er op de hoofdzetel van HelloFresh in Berlijn naar haar geluisterd. Zij is er al eerste in geslaagd haar winkeltje winstgevend te maken. ‘We weten nu dat het doenbaar is om hier een winstgevend model van te maken.'

HelloFresh heeft plannen om naar de beurs te gaan. De waarde van de groep wordt geschat op 2,6 miljard euro.

Lees het volledige interview met Maartje Frederiks dit weekend in De Tijd.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect

Gesponsorde berichten

n