Advertentie
Advertentie

ClearChannel verwerft reclamebeheer in stations

ClearChannel mag de komende tien jaar de advertenties in de Belgische stations beheren. ©Photo News

Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimte in de Belgische treinstations beheren. Het Amerikaanse reclamebedrijf haalde de aanbesteding van de NMBS binnen.

Het NMBS-contract is strategisch belangrijk, want wekelijks passeren meer dan 8 miljoen mensen in de stations. Of zoals ClearChannel het uitdrukt: 'het grootste voetgangerspubliek van BelgiĆ«'. De NMBS verduidelijkt dat het om meer dan 4.000 reclamepanelen gaat.

 Clear Channel wil na het ingaan van het contract op 1 januari onder meer het aantal digitale panelen in de stations opvoeren van 200 naar 800. Ook zegt het bedrijf 'technologische innovaties' uit te werken, zoals groene zithoeken. Ook de reizigerscommunicatie zou daardoor verbeteren.

800
digitale panelen
Clear Channel wil het aantal digitale panelen in de stations opvoeren van 200 naar 800.

 Over de reclamepanelen in de stations werd vier jaar geleden nog een hevige juridische strijd gevoerd tussen de reclamereuzen JC Decaux en Clear Channel. Die laatste zat samen met de spoorwegmaatschappij in Publifer, dat de panelen in beheer had. De rechter oordeelde na protest van JC Deceaux dat de toewijzing van de concessie aan Publifer onrechtmatig was gebeurd. 

Uiteindelijk vond de NMBS een oplossing door Clear Channel uit te kopen uit Publifer. Zo kon de spoorwegmaatschappij vermijden dat ze haar reclamepanelen allemaal moest weghalen. Nu wordt de reclameactiviteit toch opnieuw uitbesteed aan het Amerikaanse bedrijf.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud