Wissel van de wacht aan top Accent Jobs

Jérôme Caille, de nieuwe CEO van de uitzendgroep Accent Jobs.

De uitzendgroep Accent Jobs heeft sinds kort een nieuwe CEO. De flamboyante West-Vlaming Philip Cracco geeft de fakkel door aan Jérôme Caille. Dat vernam De Tijd van meerdere bronnen. Cracco blijft actief als bestuurder en aandeelhouder van Accent.

Caille is de ex-topman van de uitzendreus Adecco. Hij stond drieënhalf jaar aan het roer bij de internationale groep. Hij kwam daar onder vuur liggen toen bleek dat de resultaten in de Verenigde Staten onregelmatigheden vertoonden. Hij kon zich handhaven dankzij de steun van Adecco medestichter Philippe Foriel-Destezet, maar toen die opstapte verliet ook Jérôme Caille het toneel.

Het vertrek van Cracco gebeurde onlangs in alle stilte. Volgens sommige bronnen was zijn vertrekt al voorzien ten tijde van de instap van het investeringsfonds Naxicap in Accent vijftien maanden geleden.

Cracco blijft bestuurder en aandeelhouder (35%) van de West-Vlaamse uitzendgroep. De rest van het kapitaal zit in de handen van mede-oprichtster – en voormalig operationeel directeur  - Conny Vandendriessche (35%) en Naxicap (30%). Vandendriessche, die onlangs in het nieuws kwam als een van de investeerders achter het nieuwe durfkapitaalfonds Down2Earth, is ook nog bestuurder van Accent.

Naxicap verving Gimv in het kapitaal van Accent in mei 2012. De Vlaamse investeringsmaatschappij zat zes jaar in het kapitaal. Die transactie nam de vorm aan van een leveraged buy-out (LBO). Daarbij werd eerst het volledige bedrijf verkocht aan Naxicap. Daarna herinvesteerden de stichters Conny Vandendriessche en Philip Cracco in de nieuwe constructie. Ze behielden de controle met een belang dat iets groter was dan hun vroegere participatie (66%).

De LBO gebeurde tegen 6,5 à 7 maal de bedrijfskasstroom over 2011. Die bedroeg 30,5 miljoen euro, wat heel Accent waardeerde op ongeveer 200 miljoen euro.

Like A Virgin

Cracco blijft evenwel niet stilzitten. Het investeringfonds Capital & Ideas - dat hij samen met de familie Bruyland, Frank Bamelis en Lieven Bonamie beheert - richt samen met Unified Marketing Group het nieuwe marketingbureau Like A Virgin op.

Like A Virgin neemt tegelijkertijd de eigendomsrechten op de klantenportefeuille van het failliete reclamebureau Pirana Concepts over.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud