AB InBev-familie stapt in Indiaas cosmeticaplatform

Purplle verkoopt make-up, cosmetica en mode-artikelen online. De start-up geeft ook make-upadvies via korte filmpjes. ©Anadolu Agency

De familie de Spoelberch investeert via Verlinvest in Purplle, een online verkoper van cosmetica en make-up. Ook de bankreus Goldman Sachs komt aan boord.

Verlinvest en Goldman Sachs zijn de twee grootste investeerders in een kapitaalronde van 40 miljoen dollar (36 miljoen euro). Ook de bestaande aandeelhouders van Purplle (Blume Ventures, IvyCap Ventures and JSW Ventures) legden geld op tafel.

Purplle verkoopt make-up, cosmetica en mode-artikelen online. De start-up geeft ook make-upadvies via korte filmpjes. Hij concurreert onder meer met Nykaa (gesteund door een groeifonds van de financiële reus TPG), Sugar Cosmetics en Plum, dat gesteund wordt door Unilever Ventures.

Verlinvest is al jarenlang in India actief. Een van zijn sterdossiers daar is de leerapp Byju's, waarvan de waardering intussen in de miljarden oploopt. Ook de familie Boël investeerde in dat bedrijf via het beursgenoteerde Sofina.

Verlinvest is in India ook aandeelhouder van de start-up XSEED Education (onderwijstechnologie), de yoghurtproducent Drums Food en de specerijenspecialist Veeba. De Belgische investeerder zit ook in het kapitaal van de beursgenoteerde voedingsgroep Future Consumer Ltd en van het investeringsfonds DSG Consumer Partners. De familie de Spoelberch is in India ook eigenaar van Sula Vineyards, het grootste wijndomein van het land.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect

Gesponsorde berichten

n