Indufin koopt communicatiebureau Springbok

Mark Leysen (l.) stapte onlangs in Indufin, het investeringsvehikel van de familie Van Waeyenberge (rechts: Piet Van Waeyenberge).

Indufin koopt, samen met een groep managers, het communicatiebureau Springbok. Met zijn nieuwe partner wil Springbok zijn internationale voetafdruk vergroten.

De Tijd schreef vorige maand dat het communicatiebureau Springbok via adviseur PwC een nieuwe partner zocht om zijn groeiplannen te ondersteunen. Indufin trok aan het langste eind. De investeringsmaatschappij koopt Springbok samen met een achttal managers. Olivier Somers, bekend als ex-aandeelhouder van de voetbalclub KV Mechelen, stapt naar aanleiding van de deal uit.

Springbok werd opgericht door Kim Verhaeghen en Vincent van Lingen, die het bureau nog altijd leiden. Het communicatiebureau is actief in Mechelen, Parijs en Amsterdam en wil verder uitbreiden. 'We kijken in eerste instantie naar België, Nederland en Frankrijk. Maar ook Duitsland, het VK en Scandinavië zijn attractief’, zegt CEO Kim Verhaeghen. Het Mechels bedrijf realiseert 15 miljoen euro omzet en 3 miljoen brutobedrijfswinst (ebitda). Bij zijn klanten zitten onder meer Engie, de aircospecialist Daikin, Mercedes, Brico, Burger King en Brantano.

15 miljoen
Omzet
Springbok is goed voor een omzet van 15 miljoen euro en een brutobedrijfswinst (ebitda) van 3 miljoen.

De markt van de communicatiebureaus is in ons land in sneltempo aan het consolideren, vooral onder impuls van het Kempense Intracto. Dat realiseerde vorig jaar met de steun van het investeringsfonds Waterland acht overnames. Was het geen optie om zich bij Intracto aan te sluiten? 'Nee', zegt Verhaeghen. 'Wij willen als management zelf de volgende stap zetten en onze eigen visie en strategie - een geïntegreerd verhaal brengen aan internationale klanten -uitvoeren.'

Springbok is de eerste deal van 'het nieuwe Indufin', waarin verschillende Vlaamse ondernemersfamilies zijn verenigd rond de familie Van Waeyenberge (De Eik). Onlangs stapten Mark Leysen (Vanbreda Risk & Benefits) en een aantal niet nader bekende families mee aan boord.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud