Advertentie

Bezoekersaantal Kinepolis zit aan 70 procent prepandemiepeil

©Brecht Van Maele

De bioscoopgroep Kinepolis meldt in een update dat er niet alleen meer bezoekers over de vloer komen, maar ook dat ze gemiddeld meer spenderen.

Kinepolis meldt in zijn korte update over het derde kwartaal dat de bezoekcijfers blijven stijgen, al varieert het tempo naar gelang de filmreleases per land en de lokale Covid-19-context.

De bioscoopgroep ontving in het derde kwartaal 7,1 miljoen bezoekers. Dat is 70 procent van het peil in dezelfde periode in het prepandemiejaar 2019. Voor het eerst sinds eind 2019 waren bijna alle bioscopen een volledig kwartaal open.

De nieuwe Bond-film ‘No Time to Die’ en de scifiprent 'Dune' lokten veel bezoekers naar de bioscopen.

De trend evolueerde maand na maand positief en houdt aan in oktober, onder meer dankzij het succes van de nieuwe Bond-film ‘No Time to Die’ - op 29 september gelanceerd - en de scifiprent 'Dune'.

De bezoekergerelateerde opbrengsten stegen in alle landen sterker dan het bezoekcijfer, dankzij een hogere verkoop per bezoeker.

'Ik ben trots op de vlotheid en de snelheid waarmee we weer zijn opgestart', zegt topman Eddy Duquenne in het communiqué.

Lagere schuld, meer middelen

De brutobedrijfswinst aangepast voor leasing (ebitdal) was in het derde kwartaal elke maand positief. Dankzij het sterke operationele resultaat was ook de nettowinst positief.

De netto financiële schuld, exclusief leaseverplichtingen, daalde van 542,3 miljoen euro eind juni naar 507,4 miljoen eind september. In het derde kwartaal stegen ook de beschikbare financiële middelen van Kinepolis van 142 miljoen naar 177 miljoen euro.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud