Meer bezoekers voor Kinepolis

De film Despicable Me 3 was een van de publiekstrekkers deze zomer. ©AFP

Door de ingebruikname van extra bioscopen en een goed filmaanbod kon Kinepolis 7,8 procent meer bezoekers lokken in het derde kwartaal. De brutobedrijfswinst steeg nog sneller.

De bioscoopcomplexen van Kinepolis  in de Benelux, Frankrijk en Spanje hebben in het zomerse derde kwartaal 5,8 miljoen bezoekers ontvangen. Dat is een groei met 7,8 procent en in lijn met de schattingen van de analisten van Degroof Petercam.

Kinepolis staat op het punt een nieuwe overname aan te kondigen.
Analisten Degroof Petercam

In juli lokten Dunkirk en Despicable Me 3 veel volk en in september was It de publiekslokker . Augustus was een wat mindere maand door het slechte weer in de eerste weken.

In de complexen in Nederland, België en Frankrijk was er om en bij de 10 procent vooruitgang. In Spanje en Luxemburg steeg het aantal bezoekers minder snel. Een deel van de groei is te danken aan de opening van nieuwe complexen.

Vastgoed

In de trading update stelt Kinepolis beleggers ook gerust dat de opbrengsten per bezoeker ook zijn gestegen. Ook de inkomsten uit schermreclame en vastgoed gingen hoger. De courante EBITDA (brutobedrijfswinst) ging eveneens de hoogte in.

Enkel de nettowinst kwam lager uit, al is dat te wijten door een moeilijkere vergelijkingsbasis. Vorig jaar boekte Kinepolis een eenmalige winst op de verkoop van Utopolis België.

Obligaties

Kinepolis zegt dat het zijn financiële basis wil versterken door de uitgifte van obligaties (8 tot 10 jaar) via een private plaatsing. Die dienen voor de recente overname van het Canadese Landmark; renovaties investeringen en algemene bedrijfsdoeleinden.

Bij die algemene bedrijfsdoeleinden specifieert Kinepolis 'inclusief overnames'. De analisten van Degroof Petercam vermoeden daarom dat Kinepolis op het punt staat een nieuwe overname aan te kondigen.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud