Advertentie

'Met digitale attracties helpen we klanten terug te lokken naar de stenen winkels'

Benoit Cornet en Anja D'Hondt kennen elkaar al meer dan twintig jaar, en begin 2020 begonnen ze samen BoldMove Nation.

In volle coronacrisis stampten Benoit Cornet en Anja D’Hondt een nieuw bedrijf uit de grond dat digitale attracties ontwerpt voor onder andere pretparken en shoppingcenters.

De twee ondernemers kennen elkaar al meer dan twintig jaar dankzij hun professionele activiteiten. Anja D’Hondt (53) runde gedurende 16 jaar samen met haar echtgenoot een pr-bureau, Duo Media, dat ze in 2016 verkocht. Vervolgens ging ze met haar nieuwe bedrijf Flower&Fleet freelance aan de slag in de pr-sector. Benoit Cornet (58) kent de business van de digitale attracties als geen ander. Als oprichter en zaakvoerder van Alterface werkte hij meer dan 20 jaar aan interactieve projecten voor pretparken, musea en tentoonstellingen. Begin vorig jaar verkocht Cornet zijn aandelen van Alterface en besloot hij een nieuwe weg in te slaan.

Nieuwe technologieën

Samen richtten ze begin 2020 BoldMove Nation op, dat zich specialiseert in het ontwerp en de volledige uitbouw van digitale attracties. Het bedrijf uit Groot-Bijgaarden richt zich op klanten in binnen- en buitenland. Momenteel werken ze samen met een pretpark in Frankrijk, een waterpark in het Midden-Oosten en een shoppingcenter in Peking.

'Pretparken investeren volop in nieuwe technologieën met virtuele realiteit, augmented reality en projectie. Ook shoppingcenters willen met allerlei attracties en belevingen de klanten weer naar hun fysieke winkels halen. Dat is voor ons een enorme groeimarkt', zegt D’Hondt.

Netwerk van leveranciers

Cornet verzorgt het ontwerp, het design en de uitwerking van het creatieve idee. De concrete uitwerking gebeurt door freelancers, in onderaanneming of met binnen- en buitenlandse partners. Ook daar ziet BoldMove Nation het groot: Cornet heeft in een vorig leven gewerkt en gereisd in Azië, spreekt een mondje Chinees en heeft een groot netwerk aan leveranciers in de entertainmentindustrie, ook in Azië.

'Heel veel bedrijven hebben prachtige technologie, maar kunnen ze moeilijk vermarkten of er een creatieve insteek aan geven', zegt D’Hondt. 'Daar komen wij in beeld. We hebben een heel netwerk aan contacten met technologiebedrijven en leveren oplossingen op maat voor onze klanten.' D’Hondt neemt de zakelijke kant op zich en verzorgt de pr en perscontacten. Onlangs nam het tweetal ook een architect in dienst.

Het duo bereidt zich voor op twee vakbeurzen om nieuwe klanten aan te trekken. De vijftigers willen binnen drie tot vijf jaar een omzet van 5 à 7 miljoen euro draaien.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud