Advertentie
Advertentie

Start-up tankt geld bij Conny Vandendriessche in strijd tegen menstruatieproblemen

©The Eden Stories

De start-up Guud legt zich toe op vrouwen met problemen tijdens de menstruatie. Het haalt 1,7 miljoen euro op bij onder meer House of HR-topvrouw Conny Vandendriessche.

Drie jaar geleden werd Guud opgericht door het ondernemerskoppel Morgane Leten en Jan Deruyck. Ze bouwden een online community voor vrouwen met problemen tijdens de menstruatiecyclus.

Het platform is intussen gevoed met blogs en video’s waarin wetenschappers en experten aan het woord komen, en leden de kans krijgen om persoonlijk advies in te winnen via een chatfunctie.

Advertentie

Het platform telt al meer dan 30.000 leden. De inkomsten haalt Guud uit de verkoop van een eigen lijn van voedingssupplementen die zijn afgestemd op specifieke menstruatieproblematieken. Dit jaar stevent het bedrijf af op 2 miljoen euro omzet. Dat is drie keer meer dan vorig jaar, maar de ondernemers zien het groter.

Menstruele gezondheid

We groeien snel. De omzet zal dit jaar verdrievoudigen tot 2 miljoen euro.

Jan Deruyck
Oprichter Guud

‘We willen menstruele gezondheid mainstream maken. Vrouwen weten nog te weinig dat ze de problemen zelf kunnen aanpakken’, klinkt het.

Ze willen het platform verder uitbreiden om vrouwen niet enkel informatie te verschaffen maar ook – tegen betaling – een meer intense begeleiding te bieden. Het bedrijf heeft ook een Franstalig platform in de steigers staan, om de stap naar Wallonië en Frankrijk te maken. ‘We groeien snel’, klinkt het. In 2025 hoopt Deruyck rond de 15 miljoen euro omzet te belanden.

Om hun plannen te verwezenlijken halen de ondernemers 1,2 miljoen euro kapitaal op, aangevuld met een half miljoen euro bankleningen. De investeerders zijn onder meer Conny Vandendriessche (House of HR) en Nathalie Sintobin. Zij lag onder meer aan de basis van Nayan (Gift.be) dat onlangs door Smartphoto werd ingelijfd.

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Gesponsorde inhoud
Tijd Connect
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Partnercontent
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.