AG Insurance geeft klanten een coronabon van 20 euro

©BELGA

De grootste Belgische verzekeraar zegt met zijn bon zowel klanten te helpen als getroffen lokale bedrijven.

Tijdens de lockdown in de lente zwaaiden tal van verzekeraars in landen als Frankrijk en de VS met kortingen cashbacks op autoverzekeringen, omdat mensen minder gebruik maakten van hun wagen. Maar bij de Belgische verzekeraars bleef het stil. 'We wachten af wat de gevolgen op langere termijn zijn', klonk het toen in koor.

AG Insurance, de Belgische dochter van Ageas, pakt nu uit met een alternatief. Een kortingsbon van 20 euro voor al zijn goede klanten. Dat zijn klanten met minstens drie schadeverzekeringen (auto, brand, familiale,...). Het gaat om zo'n 200.000 klanten.

Die bon kan enkel gebruikt worden in de handelszaken die klant zijn bij de verzekeraar en die zich vorige maand hebben aangemeld. 30.000 handelaren hebben dat gedaan, van kappers, cafés, restaurants tot een waaier van kleine winkels.

De elektronische kortingsbon is drie maanden geldig. Zo wil AG Insurance zijn klanten-handelaren 'weer op de been helpen na de lockdown en ze helpen bij deze nieuwe coronagolf', zegt directeur Edwin Klaps. De actie kost de verzekeraar ruim 4 miljoen euro.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud