Advertentie

Ping An waardevolste verzekeringsmerk ter wereld

Ping An is bij ons bekend van zijn investering in Ageas-voorloper Fortis. ©BLOOMBERG NEWS

De Chinese aandeelhouder van Ageas verdringt het Duitse Allianz van de eerste plaats in een rangschikking van Brand Finance.

Het groeiende gewicht van China en de Chinese bedrijven in de wereldeconomie laat zich nu ook voelen in de rangschikking van de waardevolste verzekeringsmerken ter wereld, opgelijst door de gespecialiseerde consultant Brand Finance.

In die pas vrijgegeven rangschikking voor 2017 verdrijft het Chinese Ping An het Duitse Allianz van de eerste plaats. Het merk Ping An is volgens Brand Finance 16,3 miljard dollar (15 miljard euro) waard, tegen 15,2 miljard voor Allianz.

Ping An is een van de belangrijkste verzekeraars in China en is bij ons vooral bekend van zijn fout gelopen investering in Fortis. De groep is met 5,2 procent de grootste partij in het kapitaal van Fortis-erfgenaam Ageas. 

Lagerenteklimaat

De stijging van de waarde van Ping An is onder meer toe te schrijven aan zijn groeiend commercieel succes, terwijl Allianz pluimen laat door het lagerenteklimaat. 

Ook de nummers drie en vier op de lijst, respectievelijk China Life en AIA, zijn Chinese spelers. Op vijf prijkt het Franse AXA. Pas op de negende plaats staat met MetLife de eerste Amerikaanse verzekeraar.

Ageas is de enige Belgische partij in de top 100 van Brand Finance. De Bel20'er staat op de 61ste plaats. Vorig jaar was dat nog de 58ste. Het merk Ageas heeft een waarde van 1,27 miljard dollar. Voor Ageas pleit wel dat het niet overal zaken doet onder dat merk. Zo is het belangrijkste uithangbord in zijn kernmarkt België AG Insurance.  

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud