Cowboy herstart crowdfundingactie

Cowboys crowdfundingcampagne verliep nogal hobbelig. ©RV DOC

De fabrikant van elektrische fietsen moest zijn crowdfundingactie deze week even stilleggen op aansturen van de financieeltoezichthouder.

Cowboy was deze week een crowdfundingcampagne begonnen om zijn verdere ambities waar te maken. De actie bleek een groot succes: op amper 12 minuten had Cowboy de 1,2 miljoen pond (1,4 miljoen euro) bij elkaar die het aanvankelijk wilde binnenhalen. Cowboy lanceerde zijn crowdundingactie op het Britse platform Crowdcube. 

De fietsenfabrikant besloot de actie verder te zetten, maar toen donderdag de kaap van de 3 miljoen pond  (3,5 miljoen euro) werd gerond, ging Cowboy op de rem staan. Dat gebeurde op aansturen van de financieeltoezichthouder FSMA, die bedenkingen had bij de informatie die Cowboy aan potentiële investeerders gaf over de crowdfundingactie. Zo was het niet duidelijk in wat voor een financiëel instrument investeerdes nu hun geld staken en wie dat effect nu precies uitgaf. 

Nu blijkt Cowboy wel geslaagd in tweede zit. De groep laat weten dat het haar crowdfundingcampagne heeft kunnen herstarten. Op het Crowdcube-platform staat te lezen dat de actie nog dertig dagen duurt. Opmerkelijk: vrijdagavond gaf Cowboy mee dat het 2,9 miljoen pond heeft opgehaald, wat een fractie minder is dan het bedrag dat donderdag werd gemeld. Dat kan erop wijzen dat een aantal investeerders zich heeft teruggetrokken uit het project. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud