Facebooken? Eerst voorbij de reclame

(foto epa) ©EPA

Facebook begint deze week met het plaatsen van videoadvertenties. Dat meldt The Wall Street Journal. Volgens de krant zijn het video's die automatisch afspelen tussen de berichten op Facebook, zowel in browsers op pc's als in de app.

Met de video-advertenties gaat Facebook de concurrentie aan met tv-reclame en reclames op YouTube. Het is nog onduidelijk hoeveel de reclames op Facebook kosten, maar volgens analisten zullen ze niet goedkoop zijn.

Sommige Facebook-gebruikers merkten vorige week al op dat er in hun tijdlijn video's zaten die automatisch afspeelden, toen het bedrijf de technologie testte. De videoreclames beginnen volgens ingewijden vanaf donderdag. Een van de eerste video-advertenties is een speciaal voor Facebook gemaakte trailer van de film Divergent.

Videoadvertenties werden al langer verwacht op Facebook. Sommige adverteerders hadden in het voorjaar al filmpjes klaar toen het erop leek dat Facebook er in de zomer mee zou beginnen. De lancering werd uitgesteld omdat ze te langzaam op gang kwamen. Dat technische euvel zou nu opgelost zijn.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud