LinkedIn toont hoe het moet

Terwijl het aandeel van 'grote broer' Facebook onder de symbolische grens van 20 dollar is gezakt, verrast sociaal netwerk LinkedIn met goede resultaten. De verwachtingen voor de rest van het jaar gaan de hoogte in.

LinkedIn haalde over het tweede kwartaal een omzet van 228 miljoen dollar of bijna een verdubbeling in vergelijking met een jaar geleden. Analisten hadden slechts op 216 miljoen gerekend.  

De winst kwam uit op 2,8 miljoen dollar of 3 cent per aandeel, in lijn met de verwachtingen. 

Het hoeft niet te verwonderen dat LinkedIn goed scoort. Het sociaal netwerk heeft een heel gezond businessmodel. LinkedIn is niet afhankelijk van reclame zoals Facebook. Dat is een meevaller in economisch moeilijke tijden. Het haalt eveneens inkomsten uit zijn gebruikers (die betalen voor premium abonnementen) en bedrijven. Die laatste gebruiken LinkedIn als een platform om nieuw talent te zoeken. 

LinkedIn heeft de eerste zes maanden van het jaar voldoende vertrouwen getankt om de jaarverwachtingen op te krikken. Waar het eerst rekende op een omzet van 880 à 900 miljoen dollar, wordt dat nu 915 à 925 miljoen. 

In de nahandel veerde het aandeel 5 procent op. 

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud