Microsoft schrijft onlinereclamepoot af

Microsoft schrijft de onlinereclamepoot af (Foto: PhotoNews).

De Amerikaanse softwarereus Microsoft schrijft de activa van zijn divisie onlinereclame af voor 6,2 miljard dollar. Het bedrijf neemt de maatregel omdat het verwacht dat onlinereclame niet de verhoopte groei en winst zal opleveren.

Microsoft maakte maandagavond bekend de divisie onlinereclame af te schrijven voor 6,2 miljard dollar. De softwarereus had die divisie in 2007 voor 6,3 miljard dollar verworven toen hij het onlinereclameconcern AQuantive overnam.

AQuantive was destijds een voorloper in het automatiseren van de verkoop van advertenties op het internet. Maar het speelde die leiderspositie kwijt aan Google sinds dat in 2007 DoubleClick kocht.

Verwachtingen

Microsoft schrijft de divisie nu af 'omdat ze de verwachtingen inzake groei en winst niet zal kunnen inlossen'. 'Ook al groeiden de activiteiten van de onlinereclamepoot de jongste tijd.'

De afschrijving zadelt Microsoft met een uitzonderlijke last op in het vierde kwartaal. 'Maar we verwachten niet dat de boekhoudkundige afschrijving een negatieve impact gaat hebben op de activiteiten of de financiële prestaties van de groep', klonk het in een communiqué.

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud