Bpost mikt dan toch op maximale thuislevering van pakjes

©BELGA_PLUS

Het postbedrijf komt deels terug op zijn plannen om klanten zelf pakjes te laten afhalen in regio's waar het extreem druk is.

Bpost zal extra inspanningen doen om alle klanten te bereiken. Dat heeft het beloofd aan minister van Overheidsbedrijven Petra De Sutter (Groen). Het postbedrijf maakt zich sterk dat zo goed als alle pakjes binnen twee à drie werkdagen thuis worden geleverd.

Voor een kleine minderheid kan die termijn oplopen tot vijf dagen, met de mogelijkheid om een pakje sneller te ontvangen als je het ophaalt in een afhaalpunt in de buurt. Wie niet zelf in een afhaalpunt geraakt, krijgt zijn pakje na vijf dagen hoe dan ook thuis geleverd.

Ik ben blij dat Bpost naar de terechte bezorgdheden geluisterd heeft en dat de postbodes, die hemel en aarde bewegen om alle pakjes te verwerken, extra collega’s krijgen.
Petra De Sutter
Federaal minister van Overheidsbedrijven

Bpost nam eerder al 3.000 extra werknemers aan om de bergen online aankopen te verwerken. Daar komen nog extra aanwervingen bij. 'Ik ben blij dat Bpost naar de terechte bezorgdheden geluisterd heeft en dat de postbodes, die hemel en aarde bewegen om alle pakjes te verwerken, extra collega’s krijgen', zegt De Sutter.

Dubbel plooien

Vrijdag kreeg Bpost een storm van kritiek over zich heen nadat het had aangekondigd dat sommige klanten de komende weken zelf hun pakje zouden moeten oppikken in een afhaalpunt. Het kwam in de problemen door de recordaantallen pakjes, een combinatie van de feestdagen en een gestegen online verkoop door de lockdown. De Sutter vroeg Bpost die maatregelen te herbekijken.

De minister beklemtoont dat de postbodes zich de komende weken dubbel moeten plooien om alles verwerkt te krijgen en roept op zoveel mogelijk zelf een pakje af te halen. 'Daarmee zorg je voor minder overbelasting voor de postbodes en pakjesbezorgers en voor minder vertraging voor iedereen die minder makkelijk zelf tot aan een postkantoor of verdeelpunt geraakt.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud