Deutsche Post lonkt naar pakjes bpost

©Bloomberg

Deutsche Post wil zijn positie in de onlineverkoop in het buitenland versterken. Ook de distributie van pakjes in de Benelux komt daarbij in het vizier en net die divisie is de groeimotor van bpost.

'Wij willen wereldleider worden in de logistiek die gepaard gaat met e-commerce. In Duitsland zijn we nu al de duidelijke nummer één', dat zei Frank Appel, CEO van Deutsche Post/DHL in een gesprek met 'Euro am Sonntag', een zakenkrant. 'We hebben daarvoor een lange adem nodig, maar die hebben we ook', aldus de topman van Europa's grootste postbedrijf én lid van de top drie inzake logistiek en koerierzendingen.

De groep wil zijn aanwezigheid in de rest van Europa stap voor stap uitbouwen, vooral door organische groei. 'Maar kleinere overnames die passen in ons profiel, zijn altijd mogelijk', aldus Appel. Begin april noemde de CEO de Benelux, Polen, Tsjechië en India als belangrijkste groeimarkten inzake pakjes. Daar wil Deutsche Post starten met pakketautomaten. bpost wil dit najaar zijn systeem van automaten 'bpack' uitrollen.

Deutsche Post is vandaag al een belangrijke speler in ons land via zijn dochter DHL dat diensten levert zoals de distributie van pakjes en documenten aan bedrijven én particulierfen, tot zee- en luchtvrachtexpeditie. De sterke groei van DHL België sinds begin 2013 is overigens vooral te danken aan e-commerce, mede daardoor is de vrachttonnage op Brussels Airport sinds enkele maanden weer aan het stijgen.

 

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud