Ook PostNL worstelt met pakjesdrukte

©BELGAIMAGE

Het Nederlandse postbedrijf PostNL haalt 5 procent van de pakjes die webwinkels aanbieden niet meer op.

Niet alleen Bpost moet knokken om alle pakjes op tijd geleverd te krijgen, ook het Nederlandse PostNL krijgt niet alles gebolwerkt. Door de combinatie van de feestdrukte en meer online aankopen haalt het bedrijf een deel van de pakjes die webwinkels aanbieden niet meer op. 'De webwinkels beslissen zelf welke pakjes prioriteit krijgen en we dus het eerst meenemen', zegt woordvoerster Lies Florentie.

Dit jaar is elke dag een piekdag. We bezorgen meer dan 1,5 miljoen pakjes per dag.
Lies Florentie
woordvoerster PostNL

Dit jaar is het enorm druk, erkent Florentie. 'Deze periode is altijd al de drukste van het jaar, maar in andere jaren heb je enkele piekdagen. Dit jaar is elke dag een piekdag. We bezorgen meer dan 1,5 miljoen pakjes per dag.'

Soigneren

Zodra een pakje in het PostNL-netwerk is aangekomen, belooft het bedrijf dat het de volgende dag geleverd wordt. Een minderheid van de klanten moet nu wat langer op zijn bestelling wachten. In de hele Benelux gaat het om zo'n 5 procent van de klanten.

'Maar we kunnen het aan', zegt Florentie. 'Het zet veel druk op onze organisatie en bezorgers, dus moeten we verzekeren dat iedereen blijft volhouden. We proberen onze medewerkers zo goed mogelijk te soigneren, bijvoorbeeld door ze na hun shift op frieten of pannenkoeken te trakteren.'

DHL Express, dat ook in België actief is, ziet geen problemen. 'Het is pittig, maar we krijgen alles verwerkt', zegt woordvoerder Tim Claessens. 'Ons netwerk is perfect in staat alles op tijd te leveren.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud