Brussels Airlines start 'Loop' voor Europese klanten

Lars Redeligx, Chief Commercial Officer van Brussels Airlines, stelde maandag het nieuwe programma 'Loop' voor. ©BELGA

Het nieuwe getrouwheidsprogramma komt er voor klanten die te weinig vliegen om voordeel te halen uit het klassieke programma 'Miles & More'.

Brussels Airlines wil klanten die regelmatig binnen Europa met de Belgische luchtvaartmaatschappij vliegen, belonen via het nieuwe klantenprogramma 'Loop'. Voor elke euro die een klant bij Brussels Airlines besteedt, krijgt hij of zij 3 punten of 'Loops'.

Met die Loops kunnen klanten gratis tickets, upgrades of extra bagageruimte krijgen. Volgens Brussels Airlines zullen de prijzen voor heen- en terugtickets starten bij 2.000 Loops. Klanten moeten dus minstens 666 euro uitgeven om een gratis ticket te krijgen. Loops kunnen vanaf vandaag verzameld en vanaf februari uitgegeven worden.

Met een aantal bijzondere voordelen onderscheidt Loop zich van andere getrouwheidsprogramma's. Tot vijf personen die op hetzelfde adres wonen, kunnen van één account gebruikmaken. Gezinnen kunnen dus sneller loops verzamelen en verzilveren.

Wie niet genoeg Loops heeft verzameld om een ticket te krijgen, kan ook deels met Loops en deels met geld betalen. Een plastic kaart is niet nodig om deel te nemen aan Loop: alles gebeurt online.

Addertjes

Toch zitten er addertjes onder het gras. Loops kunnen enkel verdiend en uitgegeven worden op het basistarief en de luchtvervoerkosten van Brussels Airlines. De luchthaventaksen brengen geen Loops op. Omgekeerd kunnen klanten met de verzamelde Loops geen volledig gratis ticket krijgen, maar moeten ze sowieso de luchthaventaksen nog betalen. Aangezien op de goedkoopste heen- en terugvluchten van 69 euro ongeveer 25 euro naar luchthaventaksen gaat, tikt de teller dus heel wat trager. Het programma is niet voor bedrijven bedoeld.

Daarnaast moeten klanten minstens vijf heen- en terugvluchten boeken of 5.000 Loops verzamelen vooraleer ze het programma kunnen gebruiken. De loops blijven altijd geldig, maar Brussels Airlines stelt als voorwaarde dat Loop-gebruikers minstens één keer per jaar vliegen met de Belgische luchtvaartmaatschappij. Wie een jaar niet vliegt met Brussels Airlines, speelt zijn punten dus kwijt.

Loop werd ontwikkeld voor klanten die regelmatig binnen Europa vliegen, maar te weinig om voordeel te halen uit Miles & More, het klassieke 'frequent flyers'-programma van Brussels Airlines. Wie bij Brussels Airlines vluchten binnen Europa boekt, zal in de toekomst moeten kiezen tussen de programma's Loop en Miles & More.

'Met Loop kunnen we meer voordelen aanbieden aan de klanten die trouw voor Brussels Airlines kiezen, maar die niet noodzakelijk elke week vliegen', zegt Nathalie Erdmanis, Vice-President Marketing bij Brussels Airlines. 

Brussels Airlines stelde ook een aantal nieuwe bestemmingen voor 2016 voor. Vanaf volgend jaar vliegt de luchtvaartmaatschappij vijf keer per week naar Belfast (Noord-Ierland). In de zomer biedt Brussels Airlines ook vluchten naar Heraklion (de hoofdstad van het Griekse eiland Kreta) en Jerez de la Frontera (een badstad in Andalusië) aan. Tenerife en Las Palmas (beide Canarische eilanden), twee routes die dit winterseizoen van start gaan, worden ook in het zomerseizoen aangeboden. De nieuwe zuiderse bestemmingen moeten een alternatief bieden aan zonnekloppers die Tunesië wegens de veiligheidsproblemen mijden.

Brussels Airlines verwacht dit jaar wil in 2015 7,3 miljoen reizigers te vervoeren en voor het eerst sinds 2010 winstgevend te zijn als er geen onverwachte tegenvallers meer opduiken. Volgens COO Lars Redeligx zijn de goede cijfers te danken aan de nieuwe strategie, die het bedrijf vorig jaar aannam. Het biedt nu ook goedkopere tickets aan om te concurreren met lagekostenmaatschappijen als Ryanair, maar behoudt tegelijk een hoge service. Ook de goedkope brandstofprijzen kunnen Brussels Airlines een duw in de rug geven.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud