Advertentie
Advertentie

Reclamebureau Famous start apart PR-kantoor op

De ploeg van Famous Relations: Wim van der Linden (l.), Liesbeth Pyck en Anne-Cécile Collignon. Tweede van rechts is Marc Fauconnier, topman van het reclamebureau Famous. ©Famous Relations

Het reclame-agentschap Famous en Liesbeth Pyck hebben een nieuw PR-bureau opgericht, Famous Relations. Het bureau wil actief naar eigen klanten zoeken.

Het nieuwe PR-bureau wordt gevestigd in het Wivina-klooster in Groot-Bijgaarden waar Famous vandaag al huist en wordt een zusterbedrijf van het reclamebureau. Famous Relations werd opgericht als een aparte vennootschap met een startkapitaal van 61.500 euro. De Rich & Famous Group brengt 90% in, maar is bereid om dat op termijn te laten zakken tot 70%. Liesbeth Pyck, die eerder als woordvoerster voor Famous heeft gewerkt, brengt 10% in.

Naast Pyck gaan ook Anne-Cécile Collignon (Ex-wanabe en Famous) en Wim Van der Linden (Ex-FINN, LVTPR en MindShake PR) voor het nieuwe bureau werken.

Een aparte vennootschap was een bewuste keuze, zegt Pyck. ‘Binnen de wereld van PR gelden andere regels en een andere aanpak (dan in de marketingsector). Daarnaast willen we vandaag ook organisaties die geen klant zijn van Famous en andere agentschappen onze expertise aanbieden.’ Vandaag is al 10% van de klanten geen klant van het reclamebureau. ‘We willen dat op termijn in evenwicht krijgen.’

Pyck denkt zich onder meer te kunnen onderscheiden met geïntegreerde campagnes waar PR slechts één van de bouwstenen is. Ze noemt onder meer de vroegere Famous-campagnes voor De Lijn en de dierenrechtenorganisatie Gaia als voorbeelden. Ook ‘storymining’, het zoeken en uitdragen van de verhalen die verscholen zitten in het merk, moet een specialisatie worden.

Het nieuwe bureau heeft intussen al een paar PR-campagnes achter zijn naam staan, onder meer voor het watermerk Vittel, de slimme armband Embracelet, de tijgercampagne van het WWF, Vandemoortele en Missing Children Europe.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud