Advertentie

Vlerick lanceert 'Master in Ondernemerschap'

Marion Debruyne is de nieuwe decaan van de Vlerick Business School ©Siska Vandecasteele

De Vlerick Business School gaat op haar campus in Leuven een Master-opleiding 'Innovation & Entrepreneurship' organiseren. Daarnaast wil de school actiever worden in Nederland. Dat zegt Marion Debruyne in een interview bij haar aantreden als nieuwe decaan.

Op 1 augustus volgde Marion Debruyne Philippe Haspeslagh op als decaan van de Vlerick Business School. Debruyne, die haar sporen verdiende als internationaal professor marketing en innovatie, is de eerste vrouwelijke decaan, en geeft gestalte aan de verjonging en internationalisering van de school. Debruyne gaf vijf jaar lang les aan drie topbusiness schools in de Verenigde Staten, tot in het hoofdkwartier van Coca-Cola in Atlanta toe.

In een interview met De Tijd zegt de nieuwe decaan dat de financiële problemen waar de school sinds enkele jaren onder gebukt gaat, onder controle zijn. ‘Ik ben optimistisch. Het jaar is nog niet achter de rug, maar we zijn goed bezig.'

‘Ik ben optimistisch. Het jaar is nog niet achter de rug, maar we zijn goed bezig.'
Marion Debruyne
Decaan Vlerick Business School over de moeilijke financiële toestand van de school

Over de verlieslatende campus in Sint-Petersburg, die de voorbije jaren niet de nodige studentenaantallen haalt, is Debruyne kort. 'Het is nog even afwachten tot de inschrijfperiode afgelopen is. Maar de Russische markt volgen we heel kort op.’  

Binnenkort lanceert de Vlerick Business School op zijn campus in Leuven een nieuwe Masters-opleiding in Innovation & Entrepreneurship. 'Die komt bovenop onze MBA waarmee we al nummer 9 in de wereld zijn in  ondernemerschap’, aldus Debruyne.

Daarnaast wil de school focussen en specialiseren op een aantal kernsectoren, zoals energie, financiële diensten en gezondheidszorg.

Ook in Nederland heeft Vlerick School plannen. 'Volgens de ranking van de Financial Times zijn de we de beste business school in de Benelux als het gaat om managementopleidingen op maat van bedrijven', zegt Debruyne. 'Maar dat is in Nederland nog niet echt doorgedrongen. Dat willen we veranderen door actiever te worden op die markt.'

De expansie zal evenwel niet gebeuren met een nieuwe campus, wel door allianties te smeden met bestaande instellingen.

Lees het volledige interview met Marion Debruyne de weekendeditie van De Tijd

 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud