Bart De Pauw gaat bedrijven coachen

Bart De Pauw: van biker boy tot posterboy voor marketing- en managementadvies. ©Photo News

De bekende tv-maker gaat in zee met de bekende technologieondernemer Peter Hinssen.

Twee bekende namen met een heel andere achtergrond maken een opmerkelijke samenwerking bekend.

Tom Lenaerts en Bart Cannaerts stappen in Tinkerlist

Niet alleen Bart De Pauw is gebeten door het zakelijke virus. Vandaag werd bekend dat ook zijn jarenlange compagnon Tom Lenaerts een investering doet in de Leuvense start-up Tinkerlist.tv. Ook de stand-up comedian Bart Cannaerts en Katleen Maes van het productiehuis Panenka stappen in het bedrijfje, dat tot voor kort door het leven ging als Boenk.be. Ze stoppen er samen 100.000 euro in. Dat blijkt uit een akte in het Staatsblad.

Tinkerlist, opgericht door Woestijnvis-producer Erik Hauters, ontwierp een collaboratief content management systeem voor televisiemakers. Het bedrijfje werd het vorige jaar begeleid door iMinds en mocht onlangs mee op een reis naar New York om hun project bij Amerikaanse bedrijven en investeerders te pitchen. ‘Toen lieten Tom en Bart me weten dat ze ook wel interesse hadden om in het bedrijf te stappen’, zegt Hauters.

Met het geld wil hij zijn verkoopinspanningen nog opvoeren en de software verbeteren. Een eerste versie van Tinkerlist wordt al gebruikt door de VRT en enkele lokale productiehuizen, maar Hauters hoopt het systeem ook in de VS aan de man te brengen. Volgende week gaat hij exposeren op een gespecialiseerde beurs in Los Angeles.

Bart De Pauw, een van de bekendste Vlaamse tv-figuren en de oprichter van het productiehuis Koekentroef, gaat een opmerkelijke samenwerking aan met Nexxworks. Dat is het bedrijf dat werd opgericht door technologieondernemer Peter Hinssen, en dat recentelijk versterkt werd door de marketing- en managementexperts Steven Van Belleghem en Rik Vera.

Nexxworks profileert zich als een ‘netwerk van opinieleiders en coaches’ dat organisaties adviseert in hun innovatiebeleid en de omgang met disruptieve vernieuwingen. Om potentiële klanten bewust te maken, organiseren Hinssen & co allerlei evenementen, zoals conferenties, workshops en coachingtrajecten.

Een bekende, populaire tv-figuur als Bart De Pauw kan helpen om de boodschap op een eenvoudige en grappige manier over te brengen. Hij gaat Nexxworks versterken ‘als keynote speaker, trainer en coach’, aldus een persbericht. Hij zal speeches geven en workshops leiden over storytelling en creativiteit.

De nieuwe activiteit van De Pauw komt naast zijn activiteiten in de tv-sector, die hij in hoofdberoep blijft uitoefenen. ‘Ik was al enige tijd gefascineerd door de visie van Peter Hinssen, Steven Van Belleghem en Rik Vera over technologie, innovatieversnelling en de impact daarvan op bedrijven, en reageerde dan ook enthousiast op hun vraag om toe te treden tot hun netwerk. Het trekt me aan om op die manier een heel ander facet van het Belgische zakenleven te leren kennen’, wordt De Pauw in het persbericht geciteerd.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect