Het Amerikaanse Supreme Court houdt een wet in stand die internetdiensten beschermt tegen rechtszaken over berichten met een terroristische inhoud op hun platformen.
De 33-jarige Thomas Coesfeld is de nieuwe CEO van de muziekmaatschappij BMG. Coesfeld is een telg van de Duitse uitgeefreus en RTL-moeder Bertelsmann en krijgt met BMG de leiding over een van de snelst groeiende divisies van de groep.
De streamingdienst Streamz hoopt een nieuw publiek aan te boren met de lancering van een goedkoper abonnement, gesubsidieerd door reclame. 'Dit moet de olie op ons vuur worden', zegt CEO Bart De Groote.
Van Vice over Business Insider en Vox tot BuzzFeed, digitale nieuwsmedia zitten in een financiële wurggreep. Zijn ze een vogel voor de kat? ‘Op één been kan je moeilijk staan, zeker als het hard begint te waaien.’
De uitgever Mediahuis zit met een probleem in Nederland. De redactie van De Telegraaf zegt het vertrouwen in de directie op na een conflict over de nieuwe hoofdredactie voor de grootste krant van het land.
Met sportanker en presentator Aster Nzeyimana verliest de VRT een van zijn grootste schermtalenten aan concurrent VTM. Maar de toptransfer biedt de openbare omroep ook de kans de kritiek te smoren op zijn rol in het medialandschap.
De mediagroep Mediahuis heeft het pan-Europese nieuwsmerk Euractiv overgenomen. De website bericht in 13 talen over het reilen en zeilen van de Europese Unie.
LinkedIn, het digitale netwerkplatform om mensen aan een job te helpen, schrapt 716 banen. Het bedrijf doekt ook zijn Chinese app op. Het is de zoveelste slag voor de technologiesector.
De entertainmentreus Warner Bros Discovery boekte afgelopen kwartaal 1,1 miljard dollar nettoverlies. Hoge kosten door de fusie en een krimpend publiek voor kabel-tv wegen zwaarder dan het lichtpuntje dat de streamingdivisie voor het eerst winstgevend was.
Na een controle van de fiscus moeten drie influencers samen 400.000 euro extra aan belastingen betalen op niet-aangegeven inkomsten, zoals geld, maar ook dure producten in ruil voor promotie op sociale media.
Tijdens een overlegcomité met de directie vragen de VRT-vakbonden een plan van aanpak om het vertrouwen van het personeel te herstellen. Met een actie op de parking zetten ze hun eis kracht bij.
Wie VTM-programma's zonder reclame wil bekijken, kan daarvoor vanaf vandaag betalen via het streamingplatform van de zender. Met het abonnement VTM GO+ ontpopt het digitale platform zich definitief als een volwaardige streamingdienst.
Het digitalemediabedrijf Vice stevent af op het faillissement. Rock-'n-rollfiguur en oprichter Shane Smith maakte van Vice het glimmende mediamerk voor millennials, maar ook een huis met te veel kamers dat structureel verlieslatend werd.
Vice Media Group, ooit 's werelds waardevolste digitalemediabedrijf, is op weg naar het bankroet. Het bedrijf kondigde vorige week al een resem ontslagen aan.
Het VRT-vlaggenschip 'Een' is niet meer. De zender verandert van naam, naar VRT 1. De bedoeling is het moedermerk digitaal meer in de verf te zetten. Canvas en Ketnet behouden wel hun naam.
Krijgen we na de hoge inflatie straks een prijzenoorlog tussen de supermarkten? Marc Westeneng, die bedrijven adviseert over hun prijsbeleid, sluit het niet uit.