Digitale marketingspecialist Qualifio haalt 3 miljoen euro op

Kinepolis is één van de klanten van Qualifio. ©Wim Kempenaers (WKB)

De marketingstart-up Qualifio uit Louvain-la-Neuve heeft een eerste kapitaalronde achter de rug. Het bedrijf wil zijn omzet verdrievoudigen tegen 2020.

De specialist in digitale marketing telt grote namen als Carrefour, L'Oreal, TF1, Decathlon, Kinepolis en de RTBF onder zijn klanten. Voor de Franstalige openbare omroep ontwikkelde Qualifio het registratieplatform van de succesvolle tv-show The Voice.

De start-up wil het geld gebruiken om sneller te groeien in interactieve marketing en het verzamelen van data. Het investeringsfonds Volta Ventures stopte eind december twee miljoen euro toe, de Waalse investeringsmaatschappij SRIW nog eens een miljoen.

‘We willen nu uitbreiden in Duitsland en Scandinavië’, zegt topman en mede-oprichter Olivier Simonis, ‘en we gaan ons versterken in de markten waar we al aanwezig zijn: België, Frankrijk, Nederland en Spanje.’

Het bedrijf verwacht dit jaar een omzet van iets meer dan 3 miljoen euro te boeken, wat neerkomt op een groei van 30 tot 40%. Tegen 2020 wil het die omzet verdrievoudigen tot 10 miljoen euro. Het team van 40 werknemers moet daarbij doorgroeien naar een honderdtal, voornamelijk in België.

Lees verder

Gesponsorde inhoud

Partner content