Eerste Belgische Newsweek mikt op 25.000 lezers

De eerste Belgische Newsweek is een special over de maanlanding 50 jaar geleden. ©Newsweek

Het eerste nummer van het maandblad Newsweek België ligt vandaag in de winkel.

'We geloven dat we een nieuw publiek kunnen bereiken dat nog tijd heeft om een gedrukt magazine te lezen', zegt hoofdredacteur Famke Robberechts.

Het bekende internationale maandblad Newsweek heeft al lang een internationale reputatie. Er zijn edities in onder meer de Verenigde Staten, Japan, Korea, India, Pakistan, Roemenië en Polen. De uitgever van Newsweek België is GMGroup.be, de eigenaar van onder meer Newsmonkey, de nieuwssite die Wouter Verschelden in 2013 oprichtte. 

Lokale inslag

De Belgische editie verschijnt twaalf keer per jaar als maandblad en vier keer per jaar als special. Robberechts belooft een sterke lokale inslag. '80 procent van de artikels wordt geschreven door een lokale redactie, de rest komt van het internationale Newsweek-netwerk.'

Thema's die aan bod komen, zijn economie en politiek, wetenschap en technologie, ethiek en filosofie, bredere maatschappelijke thema's en ontspanning. 'We willen graven in het verleden, maar vooral geboeid kijken naar het heden en nog meer vooruitblikken op de mogelijkheden in de toekomst', zegt Robberechts. 

Het eerste nummer heeft als thema '50 jaar maanlanding'. Het maandblad kost 6,90 euro. Er komt ook een site, Newsweek.be. De inhoud verdwijnt achter een betaalmuur.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect