1

Mediahuis schrapt 150 jobs bij Telegraaf Media Groep

©ANP

Bij de Nederlandse mediagroep TMG (Telegraaf Media Groep) zullen de komende jaren naar verwachting 150 banen verdwijnen. Dat zegt Mediahuis, de Belgische uitgever die eerder dit jaar TMG overnam.

‘Bij die overname was Mediahuis zich terdege bewust van het feit dat belangrijke ingrepen noodzakelijk zouden zijn om van TMG, uitgever van onder meer Nederlands grootste krant De Telegraaf, opnieuw een toekomstgericht en succesvol bedrijf te maken’, klinkt het in een persbericht.

De directie van TMG werkte de voorbije maanden een toekomstplan uit met drie pijlers: een focus op sterke merken, klantgerichtheid en een efficiëntere organisatie. Die efficiëntere organisatie betekent dus 150 banen minder. TMG wil het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk vermijden.

In maart klonk het evenwel nog dat als gevolg van het overnamebod van Mediahuis, er geen banen zouden verdwijnen.

‘Door overheadkosten te verminderen, niet-kernactiviteiten af te bouwen en samen te werken met Mediahuis op het gebied van bijvoorbeeld ICT, inkoop en drukwerk, kunnen aanzienlijke besparingen worden gerealiseerd. Het verdwijnen van naar schatting 150 banen de komende jaren is hierbij helaas onvermijdelijk maar noodzakelijk’, aldus Mediahuis.

Voorts komt het merk De Telegraaf weer op de eerste plaats te staan. Het aantal edities, nu 16, wordt geleidelijk verminderd en het aantal websites gaat van vijf naar twee.

‘Het toekomstplan dat op tafel ligt sluit aan bij de strategie en de koers die Mediahuis de voorbije drie jaar heeft gevolgd: het creëren en laten groeien van sterke merken, investeren in innovatie, aandacht voor de noden van zowel lezer als adverteerder en dit alles gedragen vanuit een efficiënte en wendbare organisatie’, zegt Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis..

Gesponsorde inhoud

Partner content