Snapchat scoort met man-vrouw-filters

©REUTERS

Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft in het afgelopen kwartaal de sterkste groei van gebruikers ooit laten zien sinds het in 2017 naar de beurs ging.

De cijfers die het bedrijf, met het logo van een lachend spookje, dinsdag na het slot op Wall Street naar buiten bracht, waren beter dan verwacht.

Het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg tot 203 miljoen vergeleken met het eerste kwartaal, toen het ging om 190 miljoen. Analisten hadden maar op een goede 192 miljoen gerekend. Dat komt neer op de sterkste aanwas sinds de beursgang van Snap in 2017.

Bovendien haalde Snap ook flink meer omzet uit al die gebruikers - gemiddeld 1,91 dollar per kop over het hele kwartaal, ruim een derde meer dan een jaar eerder. De totale omzet liep op tot 388 miljoen dollar. Wel leed Snap een nettoverlies van ruim 255 miljoen dollar. Dat komt door uitgaven om meer gebruikers te lokken en adverteerders aan het bedrijf te binden.

Voor het derde kwartaal rekent het bedrijf uit Californië op een omzet van 410 miljoen tot 435 miljoen dollar. Nabeurs op de beurzen in New York steeg de koers van Snap met bijna 12 procent.

Geslacht

De belangrijkste reden voor de sterke cijfers is het succes van de verbeterde Android-app en van zogenaamde lenzen die zogenaamde Augmented Reality (AR) mogelijk maken, het mengen van virtuele en echte beelden. Het gaat om softwarefilters die bovenop een beeld kunnen worden gelegd om een speciaal effect te krijgen. Vooral de lens die mensen ogenschijnlijk van geslacht doet veranderen werd een grote hit.

Snapchat pakte de voorbije maanden ook uit met mobiele games die in de app kunnen gespeeld worden, in partnership met game-ontwikkelaar Zynga.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect