Advertentie

Amerikaanse groei Netflix valt tegen

Orange is the New Black, een van de eigen series van Netflix. ©netflix

Hoewel de provider van internettelevisie het goed doet in nieuwe markten zoals Japan en Europa, valt het aantal nieuwe abonnees in de Amerikaanse thuismarkt wat tegen.

De nieuwe cijfers staan in de derdekwartaalresultaten van Netflix, die woensdagavond nabeurs bekend werden gemaakt. Daaruit blijkt ook dat de inkomsten van het televisiebedrijf gestegen zijn tot 1,74 miljard dollar. Een jaar eerder lagen die nog op 1,64 miljard dollar.

Maar ondanks die stijgende lijn loopt het dus wat stroef bij de aanwinst van nieuwe klanten. Intussen zijn er 69 miljoen betalende abonnees wereldwijd. Maar in de VS, de thuismarkt van Netflix, zijn er daar het voorbije kwartaal minder bijgekomen dan het bedrijf had gehoopt. Netflix had gemikt op 1,15 miljoen nieuwe Amerikaanse klanten. Het werden er maar 0,88 miljoen.

In het buitenland loopt wel alles gesmeerd. Buiten de VS wilde Netflix het voorbije kwartaal 2,4 miljoen nieuwe abonnees aanwerven, maar het werden er zelfs 2,74 miljoen. Onlangs werd de dienst voor het eerste beschikbaar in Japan. Volgende week zijn Spanje, Italiƫ en Portugal aan de beurt.

Voor het huidige kwartaal mikt Netflix op 1,65 miljoen nieuwe klanten in de VS en 3,5 miljoen wereldwijd. Netflix, dat een heel gamma aan videomateriaal aanbiedt, maakte ook al een aantal eigen producties, zoals House of Cards en Orange is the New Black. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud