Advertentie
Advertentie

Brusselse Selligent koopt mailspecialist uit Silicon Valley

André Lejeune (Selligent) doet een belangrijke overname in de VS. ©Thierry du Bois

Selligent, een Brusselse aanbieder van CRM-oplossingen, neemt StrongView over, een Amerikaanse specialist in e-mail marketing die heel wat grote consumentenbedrijven als klant telt.

Selligent maakt de overname bekend op zijn website. Het bedrijf werd in ons land opgericht, maar afgelopen juli verkocht aan de private equitygroep HGGC. De oprichters en het management hielden toen wel een minderheidsparticipatie. Bij de overname was al gezegd dat Selligent mikte op het aanboren van nieuwe markten, met name in de VS.

Daarin is nu dus een belangrijke stap gedaan met de overname van StrongView, dat in september eveneens in handen kwam van HGGC. Het bedrijf, dat vroeger StrongMail heette, is gevestigd in Redwood City in Silicon Valley. Het zal voortaan onder de naam Selligent in de VS alle oplossingen van het fusiebedrijf verkopen. De fusiegroep zal worden geleid door André Lejeune, de Belgische mede-oprichter en CEO van Selligent.

Selligent is bij het grote publiek niet zo’n bekende naam, maar is één van de grootste spelers in de Belgische marketingscene. Het bedrijf telt een kleine 200 werknemers, waarvan meer dan de helft in ons land, en boekte vorig jaar een omzet van 25,6 miljoen euro. Dit jaar zou die de 30 miljoen benaderen – de overname van StongView niet meegerekend. Van het Amerikaanse bedrijf zijn geen financiële cijfers bekend.

De software van Selligent helpt bedrijven om hun ‘cross-channel’ campagnes te automatiseren. De focus ligt op bedrijven die actief zijn in consumentenmarkten (B2C). Het Belgische bedrijf concurreert er onder meer met het Amerikaanse Adobe.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud