Advertentie
Advertentie

Content Cowboys en The Parking Lot smelten samen

©Nine O'Clock Somewhere

De marketing- en communicatiebureaus Content Cowboys en The Parking Lot smelten samen tot nine o’clock somewhere. Geert Desager (ex-DDB) gaat het nieuwe bureau leiden.

The Parking Lot verhuisde onlangs al van Vilvoorde naar de kantoren van Content Cowboys op het Eilandje in Antwerpen. Vandaag kondigen beide marcom-bureaus ook officieel hun huwelijk aan.

Allebei maken ze deel uit van het bedrijvennetwerk rond Duval Union, de coöperatieve structuur  die vorig jaar werd opgericht door enkele toppers uit de Belgische marcom-sector (André Duval, Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel). Het Antwerpse Content Cowboys is gespecialiseerd in content marketing, terwijl The Parking Lot vooral sterk staat in digitaal design. ‘De combinatie van die twee is precies wat marketeers vandaag nodig hebben’, zegt Geert Desager, die werd aangezocht om de nieuwe combinatie te leiden.

Geert Desager, de nieuwe CEO van Nine O'clock Somewhere.

Desager was 5,5 jaar operationeel directeur van het reclamebureau DDB Brussels en werkte daarvoor onder meer bij PayPal en Microsoft. In dat laatste bedrijf was hij een collega van Marc Bresseel.

De fusie creëert een middelgrote speler in de Belgische marcom-scene, met 25 medewerkers en een brutomarge van zowat 2,5 miljoen euro. De nieuwe naam ‘nine o’clock somewhere’ verwijst naar het feit dat het altijd wel ergens op de aardbol negen uur is, ‘zowel het moment waarop mensen beginnen te werken, als (’s avonds) dat waarop de meeste content geconsumeerd wordt. En dat zijn ook de momenten waarop we impact willen hebben’, aldus Desager.

Het nieuwe bureau wordt één van de grotere specialisten in ‘content marketing’, het verpakken van een commerciële boodschap in professioneel gemaakte media-inhoud. Het kan zowel gaan om eigen media van de klant (website, nieuwsbrieven,…) als om PR-campagnes met een grote impact in reguliere media.

Zo kreeg Content Cowboys recent nog heel wat weerklank met ‘A Pear for an Apple’, een socialemediacampagne voor het elektronicamerk Samsung die ook de shortlist haalde van het reclamefestival in Cannes. Andere bekende klanten zijn onder meer Umicore, Alken-Maes, Tropicana, Mora en het Rode Kruis  en het pretpark Bobbejaanland.

‘Belgische bedrijven zijn daar nog niet hard bezig met content marketing, maar het neemt wel toe. Dat biedt ons opportuniteiten’, zegt Desager. Het is ook een snelle en flexibele vorm van marketing, zegt hij. ‘Om een klassieke tv-spot te maken, heb je acht weken nodig. Een goede content marketing campagne kan al in 2 à 3 dagen.’

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud