De Tijd-uitgever Mediafin zet productiehuis voor podcasts op

De podcast 'De Beurs van Tegenwoordig' stond na een week op positie één bij Apple en op twee bij Spotify.

Met de oprichting van een eigen audioproductiehuis wil de uitgever van de zakenkranten De Tijd en L'Echo structureel inzetten op de groeiende interesse in podcasts.

Podcasts zijn geen nieuw terrein voor De Tijd en L'Echo, die met de beleggingspodcasts 'De Beurs van Tegenwoordig' en 'Tracker' en de inspiratiepodcasts 'De Tijd Vooruit' en 'Expeditie Noordzee' al hun sporen verdienden. Maar met de investering in een intern productiehuis voor audio wil Mediafin een versnelling hoger schakelen.

'We merken dat onze lezers erg geïnteresseerd zijn in onze audiospin-offs', legt Mediafin-CEO Peter Quaghebeur uit. 'De reacties die we erop krijgen, zijn heel positief. De investering in een intern audioproductiehuis is een logische nieuwe stap.'

Erwin Deckers

Die investering gaat gepaard met de bouw van een nieuwe opnamestudio. Ook wordt een team samengesteld dat zich volledig aan audio zal wijden. Om het project uit de grond te stampen trok Mediafin de ervaren radiorot Erwin Deckers aan, die als consultant het proces zal begeleiden. 'We streven topkwaliteit na', zegt Quaghebeur. 'Dit is een belangrijke investering voor de toekomst.'

Welke podcasts van de band zullen rollen, wordt onder de loep genomen op de redacties van De Tijd en L'Echo. Wel al zeker is dat er behalve thematische reeksen ook een dagelijkse nieuwspodcast 'voor ondernemend België' komt. 'We bereiken almaar meer lezers met onze geschreven journalistiek', zegt algemeen hoofdredacteur Isabel Albers. 'Met podcasts boren we ook andere manieren aan om mensen te informeren en te inspireren over economie en politiek, beleggen en personal finance.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud