DPG Media snoept Discovery-zenders af van SBS

Discovery Benelux heeft ook de sportzenders van Eurosport in huis. ©Photo News

DPG Media, het moederbedrijf van VTM, gaat de reclamewerving verzorgen voor de nichezenders van Discovery Benelux. Tot nu toe zaten die bij concurrent SBS.

Discovery Benelux hevelt zijn reclameregie voor ons land vanaf volgend jaar over naar DPG Media. Het gaat in de eerste plaats om de gelijknamige wetenschapszender Discovery, maar ook om het lifestylekanaal TLC, de documentairekanalen Investigation Discovery Science, Animal Planet en Discovery World, en de sportzenders Eurosport 1 en Eurosport 2.

De winst voor DPG Media is een verlies voor SBS, de concurrerende omroep boven onder meer de zenders VIER, VIJF en ZES. Die verzorgde de voorbije negen jaar de reclameregie voor de Discovery-zenders. Behalve de eigen zenders heeft SBS nu alleen nog het kookkanaal njam! Van Studio 100 in de reclameportefeuille zitten.

Volgens Max Schoorl van Discovery zal het partnerschap met DPG Media ‘de positie van beide bedrijven in het Vlaamse medialandschap verder versterken'. ‘Het is tijd om een andere weg in te slaan en samen met DPG Media te bouwen aan de commerciële waarde van onze bedrijven, om daarmee de Vlaamse kijkers nog beter te bedienen’, klinkt het in een persbericht.

Discovery Benelux maakt deel uit van de Amerikaanse Discovery-groep, die zo'n 3 miljard kijkers in meer dan 220 landen en gebieden heeft. DPG Media is ook eigenaar van meerdere Vlaamse mediamerken, zoals Het Laatste Nieuws, De Morgen en VTM.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud