Franstalige nieuwszender LN24 tankt nog eens 1,5 miljoen bij

©AFP

De aandeelhouders van de nieuwe Franstalige nieuwszender LN24 stoppen 1,5 miljoen euro vers geld in het project, dat bijna een jaar oud is.

Het is al de tweede kapitaalronde in korte tijd. In mei legden de aandeelhouders Belfius en Besix al eens 1,5 miljoen euro op tafel om de nieuwszender draaiende te houden. ‘Dat bewijst dat ze in het project geloven, terwijl velen dachten dat we het geen jaar zouden uithouden’, zegt CEO Joan Condijts, de voormalige hoofdredacteur van de krant L’Echo.

LN24 rolt ook een nieuwe commerciële strategie uit die niet alleen meer gericht is op klassieke reclamespots, maar ook op sponsoring en ‘native advertising’, een hip woord voor publireportages.

De nieuwszender had het aanvankelijk moeilijk om kijkers te trekken, maar haalde tijdens de coronacrisis wel pieken van 1 à 2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep van 25 tot 54 jaar. De adverteerders lieten het echter massaal afweten.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud