opmerkelijk

Hoofdredacteur Bild veilt baard voor goede doel

©Kai Diekmann

Met een simpele tweet 100.000 euro ophalen voor het goede doel: die stunt haalde Kai Diekmann, de hoofdredacteur van het Duitse boulevardblad Bild, vrijdag uit.

Diekmann is niet vies van publiciteit en loopt graag in de kijker, maar de man heeft ook een hart. Donderdagavond stuurde hij via Twitter een berichtje de wereld in waarin hij zich bereid verklaarde zijn baard af te scheren in ruil voor 100.000 euro. Dat geld zou hij dan schenken aan de actie ‘Ein Herz für Kinder’, de uitgeefgroep die Axel Springer in 1978 samen met Bild in het leven riep en die zich onder meer inzet voor kinderziekenhuizen, kleuter- en lagere scholen.

Die #mailbox ist im Museum, jetzt ist der Bart dran: 100.000 € für "Ein Herz für Kinder" - und er ist WEG! BILDhilft pic.twitter.com/5mHrBeU4Tz— Kai DiekmannGeverifieerd account (@KaiDiekmann) 4 dec. 2014

De reacties op Diemanns tweet waren aanvankelijk bescheiden: enkele twitteraars boden kleine geldsommen. Maar vrijdagnamiddag weerklonk een paukenslag toen Procter & Gamble-dochter Gillette plots met de gevraagde 100.000 euro over de brug kwam.

Challenge accepted! Stehst du zu deinem Wort KaiDiekmann BILDhilft ? #EinBartfürKinder— Gillette Deutschland (@Gillette_DE) 5 dec. 2014

De Amerikaanse multinational zou de som evenwel delen met Edeka, de grootste Duitse supermarktengroep. De schenking krijgt zaterdagavond zijn beslag tijdens de benefietshow ‘Spendengala’ op de televisiezender ZDF.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud