Advertentie
Advertentie

Kinepolis gaat door op elan

Mensen verkleed als 'Minions' in China. De film was in het derde kwartaal de kaskraker in de zalen van Kinepolis. ©REUTERS

De bioscoopgroep trok in het derde kwartaal 4,1 procent meer bezoekers dan een jaar geleden.

De 4,9 miljoen bezoekers gaven bovendien meer centen uit aan filmtickets, dranken en snacks.

Dat zorgde er voor dat de groei van de omzet de 4,1 procent groei van het aantal bezoekers overstijgt. Hoeveel precies, weten we niet; Kinepolis kwantificeert over het derde kwartaal traditioneel enkel zijn bezoekcijfers.

Wat omzet en winst betreft, moeten beleggers het stellen met een richtinggevende indicatie. En die luidt voor alle posten (omzet, ebitda en nettowinst) groei ten opzichte van een jaar geleden.

De extra bezoekers vloeien voort uit de overname van het complex in het Franse Bourgoin en de Wolff-bioscopen in Nederland. Ook de 'oude' bioscopen in België en Spanje droegen hun steentje bij. Die groei was te danken aan kaskrakers als 'Minions' en 'Jurassic World'.

Over de eerste negen maanden van 2015 trok Kinepolis  14,7 miljoen bezoekers, 8,6 procent meer dan vorig jaar.

En ook het lopende vierde kwartaal ziet er veelbelovend uit dankzij de nieuwe James Bond, Star Wars en The Hunger Games en sterke lokale titels in zowel België (FC De Kampioenen en Safety First), Frankrijk, Spanje als Nederland.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud