Netflix lanceert eigen merchandisewinkel

Rond de Franse reeks 'Lupin' ontwierp Netflix spullen die te koop zullen zijn in de nieuwe winkel. ©Omar Sy Instagram

De winkel - voorlopig enkel online - start in de VS, maar Netflix wil hem in de komende maanden uitbreiden naar andere landen.

Het moet Netflix de ogen uitsteken. De grote rivaal Walt Disney, die met Disney+ ook een streamingdienst heeft, verdient al decennia miljarden met de verkoop van merchandising rond zijn films en tv-series. 

Waarnemers zagen in de verkoop van merchandising al langer een logische piste voor Netflix, dat met bijvoorbeeld 'Tiger King' en 'Stranger Things' erg populaire eigen reeksen in huis heeft.

In de donderdag geopende Amerikaanse shop verkoopt de streaminggigant voorlopig alleen kledij en accessoires van de animatiereeksen 'Yasuke' en 'Eden', maar binnenkort komen er andere producten bij. Rond de Franse reeks 'Lupin' ontwierp Netflix spullen in samenwerking met het Louvre.

Voor de oprichting van de fanshop haalde Netflix Josh Simon aan boord. Hij kwam in maart 2020 over van sportmerk Nike en heeft ook een verleden bij Disney.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud