Advertentie

Nieuwe CEO voor Sanoma België

Sanoma geeft in België onder meer Libelle uit. ©BELGA

Yves Berlize promoveert binnen de tijdschriftenuitgever en volgt Henk Scheenstra op die het bedrijf verlaat.

De Finse mediagroep Sanoma kondigt een wissel van de wacht aan bij haar Belgische tijdschriftenpoot die bekende bladen uitgeeft als Libelle, Flair en Feeling. Vanaf 1 april treedt immers Yves Berlize aan als CEO van het mediabedrijf. De benoeming vloeit volgens een persbericht 'voort uit een aanpassing van de organisatiestructuur in de top van het bedrijf'. Daardoor zal de huidige CEO, Henk Scheenstra, Sanoma verlaten.
 
De aanpassing in de managementstructuur is volgens Sanoma 'een logische stap voor het bedrijf dat het afgelopen jaar een reorganisatie doorvoerde door focus aan te brengen in zijn merkenportfolio'. Daardoor verhuisden onder andere Humo en Story naar De Persgroep. 'De nieuwe managementstructuur sluit nu beter aan op de organisatie. Door zich te richten op de domeinen Vrouwen en Home Deco gecombineerd met digitale groei, wil het bedrijf zich verzekeren van een duurzame toekomst', aldus het bedrijf. 

Yves Berlize heeft een zeer ruime ervaring in de mediasector en vervult op dit moment de rol van domain director women binnen Sanoma Media Belgium. Hij is al bijna 17 jaar aan de slag in de sector en was onder meer operationeel directeur van het tv-productiehuis Jok Foe dat mee werd opgericht door Goedele Liekens en CEO van Humo.

Henk Scheenstra was de afgelopen twee jaar CEO van Sanoma Media Belgium. Na ruim 21 jaar verschillende rollen binnen Sanoma bekleed te hebben, verlaat hij nu het bedrijf. 
 

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud