Advertentie
Advertentie

Omnicom koopt Brussels reclamebureau Semetis

Nicolas Debray, één van de oprichters van Semetis ©LinkedIn

De Amerikaanse advertentiereus Omnicom neemt een meerderheidsbelang in Semetis, een reclamebureau dat gespecialiseerd is in digitale campagnes.

Semetis werd in 2009 opgericht door Nicolas Debray en Gabriel Goldberg. Het is één van de belangrijkste Belgische spelers in de optimalisering van digitale reclamecampagnes. Het bureau heeft expertise in verschillende domeinen, zoals search, real-time-bidding en programmatic buying en remarketing.

Afgelopen maart haalde Semetis als vijfde Belgische bureau een certificatie binnen van Google Analytics. Het bedrijf is ook geaccrediteerd door de zoekmachine Bing (Microsoft), Facebook en het reclamenetwerk Doubleclick.

Door de overname wordt Semetis een onderdeel van een internationale reus. Omnicom is de holding die onder meer de agentschappen BBDO en TBWA overkoepelt, evenals tal van PR-agentschappen en mediabureaus. De Belgische afdeling van Omnicom wordt geleid door Dominique De Ville. Zij verwacht dat Semetis binnen het Omnicom-netwerk ‘alleen nog maar vlugger’ zal groeien.

Deze stap laat ons toe om onze leiderschapspositie in Digitale Marketing te bevestigen en biedt ons daarenboven de mogelijkheid om onze expertise in online en offline reclame verder uit te bouwen en onze diensten uit te breiden en Omnicom Media Group te helpen.", zegt Gabriel Goldberg, Business Director & Mede oprichter van Semetis.

De twee bedrijven geven geen financiële details vrij. Volgens de laatst bekende jaarrekeningen haalde Semetis in 2013 een bruto marge van 854.000 euro met 13 werknemers.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud