opmerkelijk

Philips verliest reclameoorlog met Oral-B

Philips en Oral-B stonden al meermals met getrokken tandenborstels tegenover elkaar in de rechtbank. ©ANP Pers Support

De elektrische tandenborstels van Oral-B werken beter dan die van Philips, oordeelt een Nederlandse rechter.

Het Nederlandse elektronicaconcern Philips  heeft in de rechtbank een nederlaag geleden tegen Oral-B, schrijft de Nederlandse krant Financieele Dagblad. Dat is een merk van tandpasta en tandenborstels, dat in handen is van de Amerikaanse levensmiddelenreus P&G  .

Philips heeft Oral-B voor de rechter gedaagd omdat Oral-B een van zijn elektronische tandenborstels in een reclamecampagne beter noemde dan die van Philips. Oral-B verdedigde die stelling door te verwijzen naar drie studies, waaruit bleek dat de borstels van Oral-B meer tandplak verwijderen dan die van Philips.

Verbod

Philips reageerde met enkele andere studies, die het tegendeel beweerden. Daarop weerlegde Oral-B de bevindingen van die studies. De rechter oordeelt nu dat Oral-B gelijkt heeft.

Oral-B en Philips dagen elkaar al jaren uit met reclame over elektrische tandenborstels. Meermaals stonden ze met getrokken tandenborstels tegenover elkaar in de rechtbank. In 2004 verbood de rechter de reclame van zowel Oral-B als die van Philips.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud