Advertentie
Advertentie

Reclameregie SBS haalt Studio 100 en njam! binnen

Studio 100 TV is de televisiezender van de bekende animatie- en entertainmentgroep Studio 100. ©BELGA

De reclame voor de Vlaamse tv-zenders Studio 100 TV en njam! wordt voortaan geworven door SBS Belgium, de omroep boven VIER en VIJF.

De reclame op beide themazenders werd totnogtoe geworven door de regie Transfer, die in themazenders gespecialiseerd is. ‘De keuze voor SBS kadert binnen een grotere commerciële overeenkomst. SBS kan ons een breder dienstenpakket aanbieden, wat onze zenders alleen maar ten goede zal komen’, zegt Anja Van Mensel, de CEO van Studio 100. Zo zendt VIER vandaag al een dagelijks blok uit met een selectie van njam!-programma’s. ‘Dit  neemt niet weg dat we zeer tevreden zijn over de samenwerking met Transfer. We hebben de afgelopen jaren steeds op een zeer aangename en vlotte manier samengewerkt’, zegt Van Mensel.

Voor de regie van SBS zijn beide zenders een belangrijke aanwinst. Naast de eigen zenders verzorgt SBS al de reclamewerving voor een hele reeks themazenders: Discovery Channel, Nickelodeon, Nick Jr., MTV, TMF, Comedy Central, TLC en Libelle TV (dat binnenkort wel van de kabel gaat). Vanaf 1 juli komt Studio 100 TV erbij, vanaf 1 september ook njam!.

Via SBS kunnen de kleine zenders budgetten binnenhalen van grote adverteerders die ze alleen niet zouden kunnen bereiken. Voor SBS zelf is de mix van grote en kleine zenders interessant om afgebakende doelgroepen te kunnen aanbieden aan adverteerders. Het bedrijf verdient zelf ook een commissie op de reclame die het zo werft.

Studio 100 TV is de digitale zender die opgebouwd is rond de bekende kinder- en animatiefiguren van Studio 100. De doelgroep van de zender zijn 4- tot 14-jarigen (kerndoelgroep 4-9 j). Momenteel bereikt Studio 100 TV dagelijks gemiddeld 52.200 kinderen van 4 tot 14 jaar, en in totaal 168.000 kijkers (4+ gasten, 1ste kwartaal, Live+6, Totaal Dag). Maandelijks bedraagt het bereik gemiddeld 354.700 kinderen van 4 tot 14 jaar, en in totaal meer dan 1,74 miljoen kijkers.

De kookzender Njam! richt zich op de commerciële doelgroep van 25 tot 54 jaar en haalt dagelijks gemiddeld 235.000 kijkers (4+). Per maand zijn dat er gemiddeld 2 miljoen.

‘De Studio 100 TV-campagnes die bij Transfer getekend werden voor 1 juli en alle njam!-campagnes die bij Transfer getekend werden voor 1 september zullen voor eind 2015 worden uitgezonden’, verzekert commercieel directeur Sigrid Van Den Houte van SBS.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud