Roularta zet e-commerceplatform Storesquare stop

CEO Xavier Bouckaert (midden) van Roularta. ©BELGA

De mediagroep trekt op 28 februari de stekker uit het e-commerceplatform voor lokale handelaars en kmo's.

Met Storesquare wilde Roularta  de webshops van lokale handelaars verenigen op één platform. 'Vele handelaars hebben dankzij Storesquare de eerste stappen gezet in de online verkoop', zegt Roularta in een persbericht over de stopzetting. Bij de oprichting in 2014 was het de bedoeling een voet te zetten naast grote spelers als Bol.com en Zalando.

Maar dat lukte niet. Te weinig mensen vonden de weg naar het platform. 'Daarenboven hebben handelaars ontdekt dat de winst - na verpakking, verzending en retour - vaak lager ligt dan in de winkel', zegt Roularta. 

Vorig jaar kondigde de groep uit Roeselare een bijstelling van de ambities aan, met een focus op twee goed draaiende sectoren, mode en speelgoed. Maar nu stopt het verhaal volledig. 

Roularta had een belang van 65 procent in Storesquare. Andere aandeelhouders zijn onder meer KBC en ING. Roularta boekte de afdeling vorig jaar al grotendeels af. 'Voor 2020 verwachten we een positieve impact op de resultaten, vermits de exploitatie van Storesquare verlieslatend was', zegt Roularta. In 2018 was er een verlies van 2,9 miljoen euro. 

Roularta is de uitgever van de magazines Trends en Knack. Het heeft ook een belang van 50 procent in Mediafin, de uitgever van De Tijd. 

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Tijd Connect

Gesponsorde berichten

n