Showpad-duo investeert 600.000 euro in Gentse Influo

Louis Jonckheere (links) en Pieterjan Bouten stappen samen in Influo. ©Stefaan Temmerman

Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere, de oprichters van het Gentse verkoopsoftwareplatform ShowPad, stappen in het Gentse Influo, dat actief is in influencer marketing.

Influencer marketing is een van de technieken waarmee marketeers de tanende effectiviteit van klassieke reclamecampagnes proberen te counteren. In plaats van consumenten met één boodschap te bombarderen, gaan ze op zoek naar ‘influencers’ of beïnvloeders: mensen die dankzij hun expertise veel vertrouwen genieten binnen een bepaalde doelgroep, die ze vooral via sociale media bereiken.

Influo bouwt software en deelt kennis om de brug te leggen tussen die influencers en de reclamebureaus. Uiteindelijk draait influencer marketing in de eerste plaats om goede menselijke relaties. Influo werd opgericht om die relaties te ‘faciliteren en ondersteunen’, zegt CEO Maarten Kesteloot van Influo in een persbericht.

Het marketingnetwerk Duval Union nam eerder al een minderheidsbelang in Influo, en het ShowPad-duo brengt nu nog eens 600.000 euro aan. Met dat geld wil het bedrijf naar eigen zeggen zijn marktaandeel in de Benelux versterken en zijn Europees netwerk verder uitbouwen.

Influo werkt behalve voor bekende internationale merken als Estée Lauder, Uber en Samsonite ook voor lokale klanten als Veritas, JBC en Colruyt.

Lees verder

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud